V první řadě musí být váš let dostatečně zpožděný. Bez toho máte smůlu.
Dále musí jít o zpoždění zaviněné jenom a pouze pochybením dopravce, který vás měl dopravit na místo určení, ovšem neučinil tak. Ale ani to ještě není všechno.
Musí totiž jít také o aerolinie se sídlem v některé zemi Evropské unie, ve Švýcarsku, Norsku nebo na Islandu, případně musí jít alespoň o let provozovaný v rámci tohoto území nebo mající v některé z těchto zemí svůj počátek. Protože jenom na takové lety se vztahuje evropská regulace EC 261/2004, v níž je onen nárok na odškodnění zakotven.
Tím by to mělo končit. Jenže bohužel nejednou stále ještě nekončí. Protože je-li splněno vše zmíněné, je nárok nesporný, jenže…
Jenže aeroliniím se prostě něco takového ze své kapsy platit nechce. A proto se nejednou pokoušejí vymlouvat na okolnosti, při nichž odškodnění platit nemusí, jako je špatné počasí, přírodní katastrofa, špatná bezpečnostní situace, stávka zaměstnanců třetí strany nebo omezení letového provozu, respektive s poškozenými klienty nekomunikují a doufají, že to tito časem vzdají.
A v takové chvíli přijde nejednou vhod právnická pomoc. Která je naštěstí dosažitelná pro každého. Nedočkáte-li se v případě zpoždění letu kompenzace jsou právě těmi, kdo jsou ochotni vám přispěchat na pomoc. A protože je to jejich živobytí, máte s jejich pomocí značnou šanci na úspěch. A i kdyby to snad náhodou nevyšlo, aspoň na jejich pomoci nebudete nic tratit. Protože si tito berou provizi pouze ze skutečně vysouzených peněz. A to je fér.